Sakata en dan? - Reisverslag uit Tokio, Japan van Huib IJkelenstam - WaarBenJij.nu Sakata en dan? - Reisverslag uit Tokio, Japan van Huib IJkelenstam - WaarBenJij.nu

Sakata en dan?

Door: Huib

Blijf op de hoogte en volg Huib

16 December 2007 | Japan, Tokio

Daar zit je dan weer… In de bus tussen Haneda en Narita. Ik zit me weer voor de zoveelste keer af te vragen waarom ze de internationale airport niet met de nationale hebben gecombineerd. Nee liever op een uur rijden van elkaar, moeten ze ooit gedacht hebben. Dit geldt niet alleen voor de luchthavens bij Tokyo, maar ook voor die van Osaka. Deze keer is Taiwan de plaats van bestemming.
De afgelopen tijd is het wat rustig geweest op mijn weblog. Dit is deels te verklaren door een enorme hoeveelheid aan overuren. Daarnaast is één van de bijverschijnselen van dit noodzakelijke kwaad (overuren) is, dat je verder ook niet echt dingen meemaakt die inspirerend zijn voor een kletsverhaal op de weblog.
Ik heb in ieder geval een interessante ontdekking gedaan op mijn nieuwe locatie (Sakata). Er is een plaats op deze wereld waar het weer structureel beroerder is dan in Nederland. Soms hebben we geluk en is het tot een uur of 11 in de ochtend nog een beetje droog, maar daarna is het meestal snel afgelopen. Een luchtstroming vanuit Siberië zorgt er voor dat het qua temperatuur ook niet echt overhoudt. Ik heb vorig weekend wel een voordeel van dit gegeven ontdekt. In Japan is men erg dol op zogenaamde “natural hotsprings”. Ik heb een sterk vermoeden dat in de meeste van dit soort hotsprings gewoon kraanwater met wat kunstmest gebruikt wordt. Zolang het warme water maar een lichte zwavel geur heeft, dan is het wat betreft de Japanners wel ok. Al deze hotsprings zijn gekenmerkt door een of andere helende werking. Meestal zijn ze goed voor de rug, spijsvertering, nachtrust, (tegen) reuma en noem nog maar een paar andere zaken waar mensen zichzelf graag mee voor de gek houden. Ze zijn in elk geval erg heet (+/- 43 graden C) en als je eraan gewend bent, dan zijn ze ook erg relaxed. En sinds kort ben ik er achter, dat als je op een beroerde locatie zoals Sakata zit, dat je de kans hebt om tot aan je schouders in zo’n hotspring te zitten, terwijl het om je heen aan het hagelen, of sneeuwen is. Hoe beroerd het weer dan ook is, ik moet toegeven dat die setting wel erg prettig is.
Verder ben ik er achter gekomen waar alle zwanen de winter doorbrengen. De nog te plaatsen foto’s geven het beeld weer van een rivier die in Sakata bij de zee uitkomt.
Tsja en verder…
Het moge duidelijk zijn dat een kort werktripje naar het zuidelijke Taiwan, waar het nu nog rond de 20 graden Celsius is, mij niet slecht uitkomt. Als ik terugkom dan zal het met de overuren ook een stuk minder zijn, omdat de opstartverschijnselen van het office dan waarschijnlijk wel voorbij zijn. Met andere woorden, misschien kan ik mijzelf weer eens gaan voorberijden op een verhuizing.
Zo. De afstand tussen Haneda en Narita is al weer bijna overbrugd. Ik vermoed dat ik na dit werktripje weer wat te vertellen heb, maar mocht dit niet het geval zijn, dan wens ik jullie bij deze vast een prettige tijd toe in het einde van 2007.

Groeten!

Huib

  • 16 December 2007 - 08:44

    Ralph:

    he die Huib, leuk om weer een berichtje van je te lezen. Jij ook fijne dagen gewenst aan het einde van 2007!!!
    Groeten Inge, Ralph en kids.

  • 16 December 2007 - 11:14

    Appie:

    hey man, jij ook goeie dagen en de beste wensen vast, ook van Kel.... mazzel

  • 16 December 2007 - 12:32

    Jeroen:

    hola Amigo....

    jij ook hele fijne dagen... en zorg dat je van de zomer een goede lokatie hebt gevonden als ik die kant op kom.....

  • 16 December 2007 - 14:42

    Ron En Sun:

    Ok wij doen ons best om t nieuwe jaar gezond door te komen we zullen er voor jou n paar meedrinken.(Ik zal voor je meedrinken Sun Bobt tot midden mei 2008)
    Fijne dagen , groetjes aan Tomomi en tot mails , bels , skypes enz

  • 23 December 2007 - 13:45

    Tatjana:

    Gezellige kerstdagen samen met Tomomi en een gezond,liefdevol,gelukkig en succes vol 2008 toegewenst!
    Ben benieuwd wat 2008 voor je in petto heeft en waar je qua werk terecht komt.
    Maak er een leuke tijd van.
    Kerstgroetjes en liefs aan Tomomi,
    Tim & Tatjana

  • 25 December 2007 - 11:22

    Ron En Sun:

    Merry Christmas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Huib

De komende 2 jaar zal ik via dit medium laten weten hoe het leven in zuid Japan mij bevalt

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 55202

Voorgaande reizen:

18 April 2006 - 19 April 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: